ZDROWI STUDENCI – ZDROWY NARÓD

Związek między osiągnięciami akademickimi a stanem zdrowia uczniów jest potwierdzony przez Narodową Politykę Edukacyjną i Cele Królestwa Arabii Saudyjskiej. Wśród jego dyrektyw są następujące: Uczniowie mają rozpocząć szkołę ze zdrowymi umysłami, ciałami i czujnością umysłową niezbędną do nauki. Powinno istnieć bezpieczne i zdyscyplinowane środowisko szkolne, aby zapewnić uczniom dobre samopoczucie fizyczne i psychiczne.

Dodatkowo możliwość zdobycia przez wszystkich uczniów umiejętności zdrowego życia i edukacji zdrowotnej. Utrzymanie rozwoju i wzrostu uczniów „psychospołecznie, psychicznie i fizycznie” w układzie szkolnym powinno odbywać się w warunkach podobnych do sytuacji domowej rządzonej przez nauki islamskie. Bezpłatna opieka zdrowotna (profilaktyczna i lecznicza) powinna być zapewniona wszystkim studentom.

Dzisiejsze dzieci są obywatelami jutrzejszego narodu

Ich przetrwanie, ochrona i rozwój są zatem warunkiem przyszłego rozwoju tego kraju. Wzmocnienie młodszego pokolenia wiedzą i zasobami, aby zaspokoić ich podstawowe ludzkie potrzeby i umożliwić im pełny rozwój, powinno być podstawowym celem rozwoju narodowego. Ponieważ ich indywidualny rozwój i wkład społeczny będą kształtować przyszłość kraju, inwestycje w zdrowie, odżywianie i edukację dzieci stanowią kluczową podstawę rozwoju narodowego.

Oczywiste jest, że dobry stan zdrowia zwiększa potencjał uczenia się, więc aby uczniowie mogli regularnie uczęszczać do szkoły i w pełni korzystać z możliwości oferowanych przez szkołę, muszą być w stanie zdrowia, który im to umożliwia. Również poprawa zdolności do uczenia się i wyników w szkole wymaga wysiłku szkolnego w celu poprawy zdrowia. Jednak oczywiste jest również, że nauka szkolna poprawia zdrowie. Wpływ nauki szkolnej jest widoczny w korzyściach dla zdrowia matki i dziecka dzięki wyraźnemu zmniejszeniu śmiertelności wśród młodych kobiet, które miały pewne wykształcenie.

W 1993 roku Bank Światowy i WHO dokonały porównania opłacalności różnych programów zdrowia publicznego i stwierdziły, że szkolny program zdrowotny, który zapewniał bezpieczne i tanie usługi zdrowotne, takie jak leczenie odrobaczania i edukacja zdrowotna, był jednym z najbardziej kosztownych -efektywne inwestycje, jakie naród mógłby poczynić w celu poprawy zdrowia.

Programy rozszerzające szczepienia i suplementację mikroskładnikami odżywczymi, zwiększające wiedzę na temat odżywiania i opieki zdrowotnej, zmniejszające spożycie tytoniu, alkoholu i leków oraz zapobiegające AIDS i chorobom przenoszonym drogą płciową mają wielką wartość i zostały wymienione wśród najbardziej opłacalnych inwestycji w zdrowie. Najwyraźniej zdrowie w szkole odgrywa w tych programach główną rolę. W związku z tym inwestowanie w szkolne programy zdrowotne jest prawdopodobnie „najlepszym z najlepszych”.

Chociaż szkoły mają potencjał do poprawy zdrowia poprzez edukację, zbyt często nie wykorzystują ani nie wykorzystują tej zdolności. Rzeczywiście, wiele szkół na różne sposoby zagraża zdrowiu uczniów i personelu szkolnego. Zagrożenia te można by całkowicie wyeliminować lub ograniczyć dzięki lepszym zasobom.

Cele „Zdrowie dla wszystkich” i „Edukacja dla wszystkich” wyrażają zaangażowanie

Organizacja Narodów Zjednoczonych inwestuje w zdrowie i edukację. Ponieważ cele te są ze sobą nierozerwalnie związane i aby je zrealizować, należy nad nimi pracować równocześnie, wiele wspólnych i skoordynowanych wysiłków jest wymaganych od organizacji zajmujących się zdrowiem i edukacją na wszystkich poziomach. Impuls do działania tkwi w jednostkach. Zarówno młodzi, jak i starsi mogą odgrywać kluczową rolę we wspieraniu zdrowia w szkole, zadając i próbując odpowiedzieć na pytania takie jak: Czy nasza szkoła promuje zdrowie?czytaj dalej

Czy nasza szkoła to zdrowe środowisko do pracy? Czy nasza szkoła pomaga uczniom, personelowi szkoły i ich rodzinom w zaspokajaniu ich potrzeb zdrowotnych? Co mogę zrobić zarówno osobiście, jak i z innymi, aby dokonać potrzebnej zmiany? Szkoły mogą służyć jako środek do koordynowania, integrowania, wdrażania i podtrzymywania różnych sposobów promowania dobrego zdrowia, zapobiegania chorobom i urazom oraz zmniejszania ryzyka.

Mogą pomagać w programach, które pomagają poprawić zdrowie, edukację i dobrobyt narodu. Dzisiaj koncepcja zdrowia w szkole wykracza daleko poza zapewnianie uczniom instrukcji zdrowotnych i badań przesiewowych. Obejmuje wiele powiązanych ze sobą aspektów, w tym edukację zdrowotną, świadczenie usług zdrowotnych, zdrowe środowisko, wychowanie fizyczne i rekreację, szkolne i społeczne projekty zdrowotne i programy informacyjne, poradnictwo psychospołeczne, programy promocji zdrowia dla personelu, żywienie i żywienie programy i inne programy na rzecz poprawy zdrowia narodu.

Różne aspekty zdrowia w szkole można planować, organizować i wdrażać w skoordynowany sposób, mając na uwadze dominujące potrzeby i problemy zdrowotne. Takie planowanie pomaga uniknąć nieistotnych, powielających się lub sprzecznych interwencji, ogranicza rywalizację o czas i uwagę na różne aspekty i maksymalizuje wykorzystanie dostępnych zasobów.

Szkolne programy zdrowotne powinny być organizowane w taki sposób, aby dotyczyły szerokiego zakresu problemów zdrowotnych i obejmować szerokie podejście holistyczne. Dowody wskazują, że kompleksowe podejście do zdrowia w szkole jest opłacalnym sposobem promowania zdrowia i ograniczania problemów zdrowotnych. Wyniki opłacalnych badań dotyczących niektórych aspektów zdrowia w szkole sugerują, że potencjalnych korzyści jest wiele. Oczekuje się, że w pomiarze efektywności organizacji szkoły władze szkolne uwzględnią wskaźniki stanu zdrowia uczniów.

Niezwykle ważne jest bardziej aktywne wsparcie i zaangażowanie ze strony ministerstw zdrowia i edukacji oraz koordynacja ich wysiłków z władzami szkolnymi i personelem szkolnym. Częścią wsparcia będzie zapewnienie większych zasobów w postaci wykwalifikowanego personelu, szkoleń i materiałów. Potrzebne są badania nad tym, jak wpływać na szkoły, aby przyjmowały i utrzymywały dobre programy zdrowotne, a także nad problemami przewidywanymi we wdrażaniu szkolnych programów zdrowotnych na poziomie lokalnym i krajowym.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz