Co robią określone pokarmy?

Wystarczy obejrzeć film Super Size Me, aby zrozumieć, jak żywność wpływa na organizm. W filmie reżyser Morgan Spurlock opisuje niekorzystne skutki zdrowotne, których doświadczył przez kilka tygodni po jedzeniu tylko fast foodów. Nie tylko przybrał na wadze, doświadczył niepokojących zmian metabolicznych, które narażały go na ryzyko chorób serca , cukrzycy i nadciśnienia.

Spurlock jadł pokarmy, które dawały jego ciału złe wiadomości. Na przykład w ciągu zaledwie kilku tygodni nadmierna ilość kwasów nasyconych i kwasów tłuszczowych trans w diecie typu fast food doprowadziła do stanu zapalnego i podwyższenia poziomu cholesterolu we krwi. Ponadto dieta typu fast food nie dostarczyła informacji niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania metabolicznego, co również przyczyniło się do zmian zdrowotnych.

Co dzieje się, gdy żywność jest rozkładana na składniki odżywcze

Morgan Spurlock jest przykładem tego, co dzieje się, gdy żywność jest rozkładana na składniki odżywcze, które następnie wpływają na programowanie metaboliczne komórek i homeostazę (równowagę) w organizmie. Rośnie świadomość, że wpływ odżywiania na zdrowie i choroby nie może być zrozumiany bez dogłębnego zrozumienia działania składników odżywczych na tym poziomie molekularnym

Jak składniki odżywcze wchodzą w interakcję z genami?

Chłopiec je arbuza. Jedną z przełomowych koncepcji projektu Human Genome Project jest to, że „geny same w sobie nie powodują choroby. Dopiero gdy zostaną zanurzone w szkodliwym środowisku, unikalnym dla jednostki, tworzą wynik choroby”.

Zaawansowany obszar badań o nazwie Nutrigenomics analizuje, w jaki sposób różne pokarmy mogą wchodzić w interakcje z określonymi genami w celu modyfikowania ryzyka powszechnych chorób przewlekłych, takich jak cukrzyca typu II, otyłość, choroby serca, udar i niektóre nowotwory .

Nutrigenomika stara się również zidentyfikować cząsteczki w diecie, które wpływają na zdrowie poprzez zmianę ekspresji genów . (Na przykład poprzez wyzwolenie genów, które zapoczątkowują początek cukrzycy typu II).

Na przykład jedno z badań wykazało, że uczestnicy, którzy spożywali pełnowartościową dietę żytnią (o niskiej odpowiedzi na insulinę), doświadczyli zmian w ekspresji genów, które zmniejszyły ryzyko zachorowania na cukrzycę. Uczestnicy, którzy spożywali dietę owsianą, pszeniczną i ziemniaczaną (wysoka odpowiedź insulinowa), doświadczyli czegoś przeciwnego – zmiany w ekspresji genów, która zwiększyła ich ryzyko.

Nie możemy zmienić naszych genów

Jak zauważył artykuł wstępny opublikowany w American Journal of Clinical Nutrition (2007) w odpowiedzi na to badanie – wydajemy miliony na znalezienie leków, które mogą wpływać na naszą produkcję hormonów, takich jak insulina, podczas gdy może już istnieć prosta strategia żywieniowa. Artykuł podsumowuje: „Wyniki niniejszego badania podkreślają odwieczną mądrość używania żywności jako lekarstwa .

Nie możemy zmienić naszych genów, ale możemy zmienić środowisko, które wpływa na sposób manifestowania się naszych genów. Jednym z ważnych składników tego środowiska jest żywność.

Jaka jest rola owoców i warzyw?

Chociaż korzyści zdrowotne wynikające z diety bogatej w owoce i warzywa są znane większości, literatura naukowa z ostatnich dziewięciu do dziesięciu lat coraz częściej wskazuje na wpływ tych grup żywności na różne choroby. Na przykład kilka badań, takich jak ostatnio opublikowane w American Journal of Clinical Nutrition , pokazuje, że im większe spożycie owoców i warzyw, tym mniejsza częstość występowania chorób układu krążenia, w tym udaru mózgu.

Poniżej znajduje się lista zasobów, które owoce i warzywa dostarczają organizmowi:

  • Witaminy i minerały (w tym przeciwutleniacze, takie jak witamina A, C, E i selu). Witaminy i minerały znajdują się we wszystkich produktach spożywczych, ale owoce i warzywa są szczególnie dobrym źródłem niektórych witamin i minerałów. Witaminy i minerały odgrywają istotną rolę w większości procesów metabolicznych. Złożone interakcje sprawiają, że niezbędne jest utrzymywanie stanu wszystkich witamin i minerałów na optymalnym poziomie.
  • Fitoskładniki są uważane za przeciwzapalne i oferują wiele korzyści zdrowotnych opisanych poniżej.
  • Błonnik , który wspomaga trawienie, spowalnia wchłanianie węglowodanów i sprzyja sytości. (Zobacz sekcję produktów pełnoziarnistych, aby uzyskać więcej informacji na temat zalet błonnika.)

Jaka jest rola produktów pełnoziarnistych?

Pełnoziarniste oferują szereg ważnych korzyści zdrowotnych, w tym:

  • Reguluj poziom cukru we krwi (ponieważ węglowodany złożone są metabolizowane wolniej)
  • Wspomagaj trawienie poprzez produkcję dobrych bakterii w jelitach
  • Kontroluj apetyt (ponieważ błonnik w ziarnach sygnalizuje sytość – poczucie sytości)
  • Obniż poziom cholesterolu
  • Usuń toksyny ( ponieważ błonnik wiąże się z toksynami w jelitach i usuwa je podczas eliminacji
  • Popraw funkcjonowanie układu pokarmowego
  • Syntetyzuj neuroprzekaźniki ( przekaźniki chemiczne wytwarzane przez organizm, takie jak serotonina dla snu i nastroju)

Jaka jest rola białka?

Mięso, ryby i fasola to kluczowe źródła białka w naszej diecie. Mniej wiadomo o białku i jego związku ze zdrowiem i chorobami niż tłuszcze czy węglowodany. Wiadomo, że białko jest bogate w organizm i reguluje wiele przekaźników, które zapewniają nam funkcjonowanie.

Białko dostarcza organizmowi aminokwasów, których potrzebujemy codziennie, ponieważ organizm ich nie magazynuje. Białka dostarczają informacji, które pomagają organizmowi wykonywać następujące czynności:

  • Reguluj poziom cukru we krwi i równowagę insuliny
  • Wytwarzaj hormony regulujące nastrój i sen
  • Detoksykacja (podczas drugiej fazy detoksykacji w wątrobie białko przyłącza się do cząsteczek odpadów i wyprowadza je z organizmu)
  • Zrób tkankę łączną dla skóry, chrząstki i kości
  • Budować mięśnie
  • Promuj gojenie się ran
  • Wspomaganie funkcji nadnerczy i tarczycy
  • Wytwarzaj i utrzymuj uczucie sytości (uczucie sytości )

Po więcej informacji wejdź na https://www.takingcharge.csh.umn.edu/explore-healing-practices/food-medicine/what-do-specific-foods-do

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz